ДОБРО ДОШЛИ НА СТРАНИЦЕ КОЈЕ СЕ  БАВЕ ТЕМАМА
КОЈИМА ЈЕ ЦИЉ ДА ВАС ЗАБАВЕ
АЛИ И ДА НЕШТО НОВО
И КОРИСНО НАУЧИТЕ!

 

НАУЧИ ДА УЧИШ

ДЕЧЈА НЕДЕЉА

ТОЛЕРАНЦИЈА

 "КУДА ДАЉЕ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕЧЈА НЕДЕЉА

<< почетак

         

          Сваке године у октобру једна недеља је посвећена нама, деци, и ми јој се увек радујемо. Ни долазак јесени и суморног времена које је прати не могу покварити ведру атмосферу која је тада присутна у школи.
           Када дође «Дечја недеља», све нам је некако лепше и лакше јер нам одрасли посвећују много више пажње. Наставници су толерантнији, па нам не дају контролне и писмене задатке током ове недеље, па имамо више времена за игру и дружење.
           У понедељак, пре првог часа, директор и наставници свечано су отворили «Дечју недељу» и већ тим чином осећала сам се некако поносно јер припадам дечјем свету који чак има и своју недељу. Ове недеље смо своју племенитост показали тиме што смо мислили на ону децу која немају гардеробу и школски прибор, па смо прикупљали одевне предмете, ранчеве, свеске, оловке и друге стварчице за школу. У уторак су нам ученици нижих разреда на изложби показали које су њихове омиљене играчке. Морам рећи да сам најсрећнија била у другој половини «Дечје недеље» јер нам је свако поподне било испуњено занимљивим активностима. У среду смо имали игранку у оквиру које смо се такмичили у плесу. Дошли смо кућама пуни утисака јер смо се јако лепо дружили, певали и играли, а они који су добили дипломе  на плесном такмичењу били су посебно поносни и срећни. Спортско поподне смо имали сутрадан, у четвртак. Показали смо како играмо одбојку и игру «између четири ватре». Неки ученици су играли, неки су навијали, а позитивна енергија се ширила салом за физичко. И овог пута су најуспешнијим разредима, али и појединачним играчима, биле додељене дипломе.Дошао је петак, последњи дан наше «Недеље». Сви смо се обрадовали петку јер смо после скраћених часова организовали јесењи ђачки вашар. Ту смо продавали воће и поврће, али и предмете које смо сами правили. Од продаје смо зарадили новац, па сад имамо задатак да одлучимо у које сврхе ћемо га искористити.
             Готова је «Дечја недеља» и опет је све по старом. Можда је чар ове «Недеље» у томе што се дешава само једном годишње, па је због тога више ценимо. «Дечја недеља» је један од разлога због којег бих волела да никад не одрастем.

 Кристина Милићев, VII разред

 

 

 

 

                   

            НАУЧИ ДА УЧИШ

<< почетак

    

Да би уз што мање напора и времена научио што више те да то стечено знање буде трајно придржавај се следећих упутстава у току учења:

1  Проветри просторије пре учења јер дим, испарења и недостатак кисеоника утичу да се брзо умориш и слабије памтиш.

2  При одговарајућој светлости учење је ефикасније, брже се и боље памти. Најбоља је дневна  светлост. Добро је и светло стоне лампе.

3 Температура просторије треба да буде од 18 до 20 степени.

4  Учи увек за радним столом у истој просторији на истом месту и у исто време.

5  Не учи одмах после јела ни пола сата пре спавања.

6  Најбоље је да учиш одређено градиво истог дана или одмах други дан након наставе.

7  Направи план рада учења за сваки дан. Имај у виду да је најподесније време за ученје пре подне  од 9 до 11часова, а послеподне од 17 до 19 часова.

8  Пре учења припреми на столу сав материјал за учење (уџбенике, белешке, графиконе и остало).

9  За време учења усмери мисли само на оно што учиш.

10 Увек имај у виду циљ који желиш да постигнеш и који смисао има учење одређене грађе.

11 Најбоље је активно читање (учење) које се одликује у следећем: тело је усправно и мишићи су напети; у току читања одбацује се неважно, концентрација је максимална, присутна је жеља за  сазнањем новог, тражи се значај написаног, застаје се да би се размишљало о значењу написаног и уочавају се битни моменти;проучавају се графикони и табеле; служимо се речником  и тежимо да трајно запамтимо одређену материју;правимо белешке, изводе,  подцртавамо, постављамо питања извлачећи их из одрећене граће и размишљамо о одговору.

12 Приликом учења из књиге, читај само очима (у себи). Гласно читање је лоша навика, спорије учиш а брже се  замараш.

13 Најбоље је учење овим редом: пажљиво прочитати наслове и поднаслове текста и претворити их у питања; активним питањем тражити одговоре на тако постављена питања; преслишавањем утврдити шта си постигао и у складу с тим наставити рад; приликом преслишавања настојати да увек откријеш нове односе и дубље уђеш  у суштину градива.
<< почетак

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

<< почетак    

ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА  

УЧЕНИКА ОСМОГ РАЗРЕДА

 

Сваке године са ученицима осмог разреда интензивирају се активности о професионалној оријентацији. Иако се ова тема протеже током свих осам година школовања, тек у осмом разреду ученици постају свесни важности правилног избора средње школе.

 

            На часовима ЧОС-а и ЧОЗ-а одржали смо бројне радионице са темом правилног избора занимања, разговарали смо о најчешћим грешкама које би требало избећи при избору средње школе, упознали смо се са средњим школама на територији општине Зрењанин...Такође, осмацима је олакшан избор решавањем и низа тестова (тестови интересовања, способности), разговарали смо о треми и како је превазићи. Потом је усладио и завршни разговор са психологом школе када су ученици на основу свих података добили савет која им средња школа највише одговара.
            

 Најтраженије средње школе су Гимназија, Хемијска школа и Медицинска.Од трогодишњих школа ученицима су најинтересантнији смерови Техничке школе.


           Пред осмацима предстоји велики посао. Треба са што бољим успехом завршити осмогодишњу школу, а потом,
 и уписати жељену средњу школу.
           
Ми им од срца желимо да упишу оно што планирају и да једног дана раде посао који воле, као што ми, који радимо у школи волимо наш посао. 

Па, драги наши осмаци- само паметно, храбро и срећно!

 ОШ"МЛАДОСТ" @ Томашевац 2005. , сва права задржана